ČMKU Junior open

Zcela dokonalý prodloužený víkend plný malých i velkých úspěchů!

Na začátku byla jedna Octavia, pět lidí, čtyři psi a zhruba milion věcí. Nikdo nevěřil, že se tam dokážeme vejít, ale podařilo se. Do Jablonce nad Nisou jsem totiž jela s Bárou, jejími rodiči a sestrou, kteří si z toho udělali dovolenou, a měla jsem přihlášeného Kimíka, Smajlíka a Táničku. Celá tato akce se tedy datovala ve dnech 13.-16.6.2013.

Vyjeli jsme ve čtvrtek. Ani nám v autě nebylo moc těsno :) Na místě jsme byli pozdě odpoledne a ubytovali jsme se v úplně naprosto nové a krásné horské chatě, která byla jenom naše se vším svým komfortem. Dá se říct, že vyšla jedna postel na každého člena výpravy :) Po příjezdu jsme šli tedy vyvenčit pejsy po úžasném okolí. Šlo o menší horské rekreační středisko pod sjezdovkou, v tomto ročním období samozřejmě prázdné. Prostě paráda.

V pátek jsme měli naplánovaný velký výlet. Dojeli jsme tedy do místa startu naší tůry a vyrazili jsme po žluté. Do hustého kopce. Aj s pejskama jsme vylezli na Královce na rozhlednu, abychom po chvíli zjistili, že jsme vyšli po špatné žluté. Takže zpátky do výchozí pozice... Vyšli jsme tedy po již správné stezce z různých míst obtékané a podtékané rašelinovými potůčky. Voda v nich byla úplně oranžová a psi byli nadšení. Konkrétně Táňa nebyla ani vteřinu z celé cesty suchá :)

Po cestě jsme si udělali zastávku v jakési místní restauraci, Kimeček měl co dělat s ovcemi a elektrickým ohradníkem. A když už jsme si říkali, že by cesta mohla skončit, došli jsme k rašelinovému mega jezeru Černá Nisa. Prvně si v něm pejskové pořádně zaplavali. Potom jsme se kolem něj snažili projít. Možná spíše přeskákat přes nejrůznější bahna, kaluže a močály. Ale bylo to vtipné a pejsci celou dobu běhali od nás do jezera a zpět a prostě pořád plavali.

Nakonec se náš krásný výlet díky počáteční vycházce na rozhlednu a závěrečné dobré radě domorodce vyšplhal z plnánovaných 9.1 km na asi 17 km, ale byl super :) Zakončili jsme jej výbornou večeří a spěchali jsme se vyspat na výkon.

V sobotu nastal konečně dlouho očekávaný ČMKU Junior open. Užila jsem si ho zcela maximálně. Třeba až tak, že jsem tak dlouho pobíhala v sobotu dopoledne po place, až na mě nezbyl vůbec žádný oběd :)

Tedy prohlídnout jedničku, zaběhnout ji s Táničkou. Je to holčička šikovná. Sice dvě tyčky a jedna zóna, ale krásný plynulý a nejrychlejší běh. Výsledek 6.místo velmi dobrá. Dále jsem šla na individuální poslušnost s Kimíkem. Přestože byl původně přihlášen do ZPU1, kvůli neobsazení kategorie musel nastoupit ve velké konkurenci v ZOP. Kimeček miláček ztratil jeden bod na přivolání a dva na chůzi bez vodítka. Za základní část si odnesl perfektních 47 bodů! Potom jsem mu prohlídla dvojku a v mezičase šla na poslušnost s panem Parsonem. Ten se zase jednou předvedl. Kousnul ho totiž asi nějaký nehodný hmyzák a celá poslušnost se nesla v duchu zastavování, otáčení a hryzání do zadku. Prostě Smajlík komik jako prase :) A strašně strašných 39 bodů.

Ranní maraton pokračoval, běžela jsem s Kimíčkem dvojku. Milíček se snažil a po čistém běhu ji s nějakými body za čas vyhrál! Chvíli si Kimík odpočinul a odchodili jsme skupinovou poslušnost. Šlapal jako hodinky, pouhý jediný bod v tomto oddílu ztratil na přenášení, které jsme prostě několik let netrénovali. Tedy 49 bodů, celkem 96 bodů, známka výborná a nejdokonalejší 2.místo!!! Kimíček je prostě borec!

Potom jsem naprohlížela trojku, zaběhla ji se Smajlkem čistě, rychle a vyhráli jsme ji. No a i jeho jsem vzala na skupinovou poslušnost. Ztratil jeden bod na chůzi, kterou bych nazvala nehezkou, neveselou, neefektivní. Ale výsledek 88 bodů stačil na slušné dělené 5.místo.

Potom byly dvě hodiny, já jsem si šla na ten oběd a už prostě nic nebylo. Takže jsem žádný oběd neměla :) Odpoledne jsme opět běhali. První Táňa jedničku. Nebylo na ní nic jednoduchého, ale Ňa běžela výborně a plynule. Akorát s chybou na slalomu, odmítnutím, zónou a tyčkou, ale byli jsme v cíli opět nejrychleji. Tento běh 6.místo, součty 4.místo :) Šikulka to je. Kimíkovi se ve dvojce už moc nechtělo, ale udržel čistý štít, pak byl trochu poskvrněn bodíky za čas, ale 4.místo a v součtech nádherné 2.místo!! Jorki je prostě bojovník. Smajlík nelehkou troječku běžel krásně, přestože jsme se v jednu chvíli ocitli zhruba dvacet metrů od sebe. Čistý, nejrychlejší, první! A také 1.místo v součtech!

Následoval frisbee seminář bez psů. Házeli jsme a zdokonalovali své umění. Potom vyhlášení a musela jsem si nechat ujít ultimate, jelikož jsem šla na frisbee také se Smajlénem. Dozvěděli jsme se spoustu tipů, jak trénovat overy, vaulty nebo flipy. Další úžasný zážitek. Navíc byl Smajlek označen za perfektního psa na frisbee.

Plní krásných zážitků jsme odjeli na chatu. Úplná pohoda. Výborná večeře, frisco a brambůrky v posteli s výhledem na televizi. Pejsani byli strašně unavení. Jackie, Smajlík a Táňa se nastěhovali za Barčou na její půlku a my jsme se mohli s Kimíkem celou noc roztahovat :)

V neděli ráno se začalo openem agility. Kimík chytil druhý dech. Byl tak rychlý, že ho to samotného překvapilo, nedokázal krátit oblouky a vyneslo ho to do dvou odmítaček :) Ale přesto je úžasný. Smajlík byl už mírně unaven, ale utíkal krásně, zdaleka nejrychleji, jen mu spadla tyčka a byl nakonec pátý. Táňa sice skočila dvě zónečky, shodila dálku a chybovala ve slalomu, ale nespadla jí žádná tyčka!!! Což je úspěch jako kráva. Běžela hezky, snažila se, začíná se ve skocích trochu srovnávat.

Po obědě, který jsem si tentokrát nenechala ujít, začalo dog frisbee. První kvalifikace Dog Dartbee a první jsem šla se Smájou, moc jsem se nestihla rozházet, nepodala jsem stoprocentní výkon, Smajlíček se strašně snažil a zdaleka jsme nebyli nejhorší. Potom šla ovšem Tánička. Moc jsme toho spolu nenatrénovaly, spíš nic. Házela jsem však hezky na terč a Ňanica pochytala 170 bodů a tím si zajistila vítězství celého quali kola!!! V Minidistance si to pejsky moje frisbeeové prohodili. Maličký Smajlík se v konkurenci desítek border kolií rozhodně neztratil a pochytal moje neidealní hody na úrovni krásného 6.místa! Táňa byla splašená a nechytila snad nic :))

Dále si ve chvilce volna Smajlenka zašel s Barčou do kruhu na junior handling, bo já osmnáctilená jsem tam nesměla. Byli moc šikovní, jen to nebylo na finále. A samozřejmě se pokračovalo v agility, běhal se jumping. Kimíček byl opět šťasten a rozhodně neběžel pomalu, ovšem neopravovala jsem odmítnutí a běželi jsme si do cíle pro konzervu. Smajlík běžel moc hezky, nejrychleji, běh vyhrál. V součtech mu to však pomohlo jen na neoblíbené 4.místo. Ovšem Táňa podala snad životní výkon. Běžela čistě, nespadla jí žádná tyčka, jenom skočila jednu skokovku napřímo místo z outu :) Ale byly jsme obě strašně moc šťastné. Nejvíc mě těší, že spolu netréujem, přesto jsme se pěkně sžily a Tánička dává při běhání pozor.

Jediný negativní moment přišel při semifinále Dog Dartbee. Táňa vedla o dvacet bodů a jsem si téměř jistá, že minimálně dvakrát chytila disk v kruhu za deset, což jí ovšem nebylo uznáno. No a našemu soupeři pak úplně poslední bod vynesl 30 bodů, což se mi už vůbec nezdálo. Ale proti rozhodčímu se nedá nic říct a bohužel jsme ze soutěže vypadli. Na odpolední druhé kolo minidistance už jsme byli všichni unavení. Táňa sice chytala podstatně lépe než v kole prvním, nicméně Smílek si trošku pohoršil a odsunul s na 10.místo, což však byla stále první třetina startovky :) Naše frisbee počínání považuji za velmi úspěšné, protože to prostě byly naše úplně první závody. Také protože si hážeme jen pro radost bez jakéhokoliv trenéra a na házení disku není vůbec nic jednoduchého :)

Pomalu jsme se tedy sbalili a vyrazili zpět na Moravu. Po cestě jsme zvládli ještě návštěvu chovatelksé stanice, ze které si bude Bára brzy odebírat štěňátko. Mega, mega vtipné, co všecko jsme tam zažili. Jen by se to tu možná nemělo psát :))

Moc děkuji Prokšům, že mě vzali do auta a že nám naplánovali tak krásný výlet, našli úžasné ubytování a perfektně se o nás starali. Opravdu luxusní servis jsme s Barčou měly. No a také děkuji všem třem psům, že takto náročnou akci zvládli a podávali po celý víkend skvělé výkony. Snažila jsem se poskytnout jim také dostatek pohodlí a oni mi to na place pozitivně vraceli...

Zde jen lehce fotky, videa dodáme.